Vintage & Stocker         INSIDE spec. Harley Davidson & Indian         Bobber & Chopper

 



Nyheder

 22 Years     "Inside"   

EST`1994  

Home
Åbningstider
Værkstedet
Brugte mc/dele
Reservedele
Billeder
Links


old-

school

only !

 

 

Nyhed

I forbindelse med renovering af din 1200 ccm big twin 1936-80 tilbydes konvertering til 1340ccm (med Truett & Osborn krumtapsvanger) med garanti til en pris af 4780,- for uden renoveringspris, ring eller maile for yderligere info .

( hvis din gl. krumtap er brugbart kan vi evt. tage den i bytte )

 

Reparation & service

Vi laver alt i Motor og gearkasse reparationer på Harley Davidson fra 1930 - 1984. Motor & Gearkasse service på Indian motorcykler fra 1928-1953 , maskinarbejde foregår på de mest professionelle maskiner som fx. Sunnen, Mira, Bridgeport, osv. på et extern maskinværksted .

Selvfølgelig med garanti. 29 års erfaring indenfor området.( Afbalancering, tolerancer, special data , osv)

Indretning af Cylinder Service.

 Cylinder Service/ maskinpark


Cylinderboring
 


Cylinderhoning


Fjedertester


Sunnen-honer
 


Ventilsædebearbejdning
 




bridegeportcenter.
 

Afbalancering af krumtap







OBS: det er alt afgørende at man finder den optimale balancefaktor i forhold til

kørestilen , gearing , fabrikat og model . Hældningen af motoren og

motorkonstruktionen har meget at sige , lige som det er stor forskel

immellem fast og gummi ophængte motorer .

Slaglængden og det maximale omdrejningsområd er med til at bestemme

balancefaktoren .

 De fleste H-D Big Twins kører med 60% i balancefaktor . Det er også forskel

om det er til race eller gadekørsel !

Generell kan man sige at balancefaktoren er et kompromi :

 om man kan leve med få vibrationer i tomgangsområd eller som regel mere

irreterende vibrationer i øverste omdrejningsområd , det kommer an på hvad

hvad motoren skal bruges til cruise eller race !

hilsen Sønke

 

INSIDE  -  Olgasvej 4   -   7100 Vejle   -   Tlf. 75724380    -   Fax 75728026