Cylinderservice

Reparation & service

Vi laver alt i Motor og gearkasse reparationer på Harley Davidson fra 1930-1984. Motor & Gearkasse service på Indian motorcykler fra 1928-1953. Maskinarbejde foregår på de mest professionelle maskiner som fx. Sunnen, Mira, Bridgeport, o.s.v. på et ekstern maskinværksted.
Selvfølgelig med garanti. 30 års erfaring indenfor området (Afbalancering, tolerancer, special data, osv).

Cylinder Service/ maskinpark

 

 

 

 

 

Afbalancering af krumtap

OBS!
Det er alt afgørende, at man finder den optimale balancefaktor i forhold til kørestil, gearing, fabrikat og model.
Hældningen af motoren og motorkonstruktionen har meget at sige, lige som der er stor forskel imellem fast- og gummi ophængt motorer. Slaglængden og det maximale omdrejnings område er også med til at bestemme balancefaktoren.
De fleste H-D Big Twins før 1984 (undtagen gummi ophængte motorer), kører med 60% i balancefaktor. I 30erne og 40erne var balancefaktoren ned på 50%, nok også pga. laver omdrejninger, især på sideventil-motorer.

Det er også forskel om det er til race eller gade-kørsel! Generel kan man sige, at balancefaktoren er et kompromis på, om man kan leve med få vibrationer i tomgangsområd, eller som regel mere irreterende vibrationer i øverste omdrejningsområd. Det kommer an på, hvad motoren skal bruges til – cruise eller race!

60% i balancefaktor virker fint på klassiske Harleyer til gadekørsel !

Hilsen Sønke