Cylinderservice

Reparation & service

Vi laver alt i Motor og gearkasse reparationer på Harley Davidson fra 1930-1984. Motor & Gearkasse service på Indian motorcykler fra 1928-1953. Maskinarbejde foregår på de mest professionelle maskiner som fx. Sunnen, Mira, Bridgeport, o.s.v. på et ekstern maskinværksted.
Selvfølgelig med garanti. 30 års erfaring indenfor området (Afbalancering, tolerancer, special data, osv).

I forbindelse med renovering af din 1200ccm Big Twin 1936-80, tilbydes konvertering til 1340ccm (med Truett & Osborn krumtapsvanger) med garanti, til en pris på 4780,- for uden renoveringspris – ring eller mail for yderligere information. (hvis din gamle krumtap er brugbar, kan vi evt. tage den i bytte).

 

Cylinder Service/ maskinpark

 

 

 

 

 

Afbalancering af krumtap

OBS!
Det er alt afgørende, at man finder den optimale balancefaktor i forhold til kørestil, gearing, fabrikat og model.
Hældningen af motoren og motorkonstruktionen har meget at sige, lige som der er stor forskel imellem fast- og gummi ophængt motorer. Slaglængden og det maximale omdrejnings område er også med til at bestemme balancefaktoren.
De fleste H-D Big Twins før 1984 (undtagen gummi ophængte motorer), kører med 60% i balancefaktor. I 30erne og 40erne var balancefaktoren ned på 50%, nok også pga. laver omdrejninger, især på sideventil-motorer.

Det er også forskel om det er til race eller gade-kørsel! Generel kan man sige, at balancefaktoren er et kompromis på, om man kan leve med få vibrationer i tomgangsområd, eller som regel mere irreterende vibrationer i øverste omdrejningsområd. Det kommer an på, hvad motoren skal bruges til – cruise eller race!

60% i balancefaktor virker fint på klassiske Harleyer til gadekørsel !

Hilsen Sønke